24 Aralık 2015 Perşembe

El emeği bluz ve ceket yaptık :)



Merhaba arkadaşlar bugün sizlere anne kız birlikte yaptığımız  bluz ve ceketi anlatcam öncelikle aldığımız kumaş kumaşı ben değil annem beğendi bu kış günü dışarı çıkmak  bana göre değil annem herzaman ki gibi rutin pazarına gidip alışverişini yaptı. Annem dikiş konusunda yetenekli diploması falan var bende hep anneme derim yıllardır bana birşey yap yapmıyosun diye ısrarlarım anca ben 21 yaşıma gelince sonuca ulaştı :) neyse istediğimi aldım resimdeki beyazlıkları önleyemedim düzenleme vs olmadı neyse konumuza geçelim Annem bu kumaşı 5 liraya pazardan aldı anlayacağınız üzere baya uygun bir fiyata aldı aldığı parçadan iki parça kıyafet dikebildik :)
Bluzu dikerken benim eski bluzlarıma dan modelini çıkardık üstüme en uygun olanına göre ayarladık bluzumu parçanın üstüne koyduk dikiş yapılacağı için 1 cm önden kestik ilk önce ben parçaları el dikişiyle birleştirdim annemde makineden dikişe çekti yaka kısmı anlayacağınız gibi kıyafetin iç kısmı ters gibi görünmediği için orda  da öyle bir detay olursa güzel olur dedik ve koyduk ben çok beğendim. Eğer sizde yapmak istiyorsanız çok zor birşey değil makine dikişi değil el dikişiylede yapılır biz sağlam olsun diye annemde bildiği için garantiye aldık ne yapmak istiyorsanız size göre en uygun kıyafetten örnek çıkararak yapabilirsiniz :)





Gelelim ceketimize burda da uzun bir hırkamdan örnek aldık bedenime göre olması için bu kadar uzun bir ceket istiyordum ve yaptık annemle birlikte ben yaka kısmı da olsun istedim ama parçamız anca bu kadarına yetti usta da annem olduğu için o nasıl olsun istediyse ona uygun yaptık yine kenarlarını parçanın ters tarafıyla detay verdik çok güzel oldu bence elimizde son kalan küçük parçalardan cep olur mu diye çok endişeye düştüm ama tam istediğim bir boyutta cep oldu bir kaç gün önce tamamladık ceket üstümden nerdeyse çıkmadı dışarıya giderken kaşemin altına giyiyorum geziyorum kapalı mekanda kaşem elimde bununla geziyorum arkadaşlarımında beğenisini aldığım için rahatım. :)

Bugün ki yazımda bu kadardı başka bir yazıda görüşmek üzere hoşçakalın :)

2 yorum: