23 Mart 2016 Çarşamba

Acemiler Uzmanlardan Yardım Bekliyor :)

Merhabalarrr

Başlığımda da belirttiğim gibi acemiler kervanından biri olarak en azından ben sizlerden yardım bekliyorum aslında internetten bakarak herşeyi kolaylıkla yapabiliyorum deneyimleyerek anlamaya çalışıyorum ama sizlerden öğrenmem çok daha iyi olacağı kanısına vardım ve sizin sade ve net anlatımınızla hem ben hemde benim gibi bilgisi az olanlar sizlerden faydalanacağını düşünerek hazırlıyorum sorularımı..
Benim yeni tanıdığım hatta blogunu açan bir kaç arkadaşımız daha var onlar da merak ettiklerini bana yorum atarak konumu güncellememi sağlayabilirler...
Hatta belki de sizler de benim gibi kendi merak ettiklerinizi yayınlayabilirsiniz :)



Kendi sorularıma başlıyorum...
  • Etiket nedir, ne işe yarar nasıl yapılır ve neden etiket yapmalıyız?
etiket blogda istediğimiz bir konuyla ilgili geçmişe dönük yazıları okumak adına işe yarıyor :) 
panelde post yazarken sağ tarafta yayın ayarlarının altında etiket var oraya kozmetik v.s. gündelik şeklinde yazıp etiket oluşturabilirsin. CEVAP VERENbahargulce.blogspot.com
  • Bağlantılar nedir, ne işe yarar, neden ve ne zaman kullanmalıyız? nasıl yapacağız?
bağlantı derken yazının içinde bağlantı eklemeyi şöyle anlatayım, mesela müzik yazıyorum oraya youtube dan bir şarkı ekleyeceğim o kelimenin tümünü seçip yukarıda bağla başlığını tıklıyoruz oraya bağlayacağımız adresi yapıştırıyoruz böylece müzik kelimesi direkt youtube a bağlanıyor. CEVAP VERENbahargulce.blogspot.com
  • Arama açıklaması ne işe yarar, neden yapmalıyız?
  • Özel robot etiketleri nedir ?
  • Blog düzenimizde neler mutlaka olmalı?
  • Yayın içeriğimizde olmazsa olmaz dediğiniz neler var?
  • Yayın içerisinde örneğin auseesua yazdığım da bu isim nasıl tıklanınca o siteye ışınlanma şansı olabilir :) Kendi eski yayınıma göndermek istediğimde de bunu nasıl başarabilirim :))
  • Yayın başlığında dikkat etmemiz gerekiyormuşşş!!
hani yazıyı yazdığın panel de sağ kısım da 'kalıcı bağlantı' yazısı varya oraya tıkla 'Özel Kalıcı Bağlantı ' yı işaretle alt kısmına hemen senin sayfa başlığına yazdığın başlığın türkçe kelimelerden dolayı 'ı, ü, ç, ğ' gibi harfleri atladığını görüceksin.

 Sen ı harfini i , ç harfini c yapıp tamamlandı kısmına tıklarsan yazıyı yayınladıktan sonra o üstte gördüğün linkte aynı yazdığın gibi yayınlar. 

Mesela senin şuan yazdığın bu yazı üstte hani arama linki varya oraya tıkla'acemiler-uzmanlardan-yardm-bekliyor.html'

böyle gözüküyor yani yardım kısmında ki ı'yi sen i yapsaydın bu sorun olmayacaktı. Dip Not: Yazıyı yayınlamadan önce yaparsan olur yayınlandıktan sonra düzelmez. CEVAP VERENgozdeninevinden.blogspot.com

  • Fotoğraflarda dikkat etmemiz gerekenler nelermişş!!
Bloga fotoğrafı yükledikten sonra üzerine tıkla, altta 'başlık ekle' kısmı var oraya yazının içeriğiyle alakalı olarak 

örn: Flormar Far İncelemesi ise içerik 'Flormar A003 far' yazabilirsin. 

Birde 'başlık ekle' kısmının yanın da yer alan sekme de 'özellikler' yazıyor oraya tıkla = Başlık Metni ve Alternatif Metin kısmına da yazıyla alakalı 'Flormar Kahverengi Far' gibi bir yazı yazarsan yayınlandıktan sonra fotoğrafın üzerine fareyi getir tıklama ama :) yazdığının yazının gözüktüğünü göreceksin. 

Arkadaşım Mervenin: 'http://merveninevinden.blogspot.com.tr/' onun blogun da sağ kısımda 'Blog Tüyoları' kategorisini incelemeni öneririm ;) CEVAP VEREN: gozdeninevinden.blogspot.com

Benim şimdilik en merak ettiğim sorular  bunlardı. Ben de bilmiyorum acemiyim diyorsanız sizlerde yorum atın :)

Yorumlar da soru gelirse sayfa güncellenecek ve blog sahibelerinin isimlerinide yazacağım. Gelen cevaplar sonucunda da aynı şekilde sayfa güncellemesi yapacağım..

Beni yalnız bırakmayın olur muu ?? 

28 yorum:

  1. etiket blogda istediğimiz bir konuyla ilgili geçmişe dönük yazıları okumak adına işe yarıyor :)
    panelde post yazarken sağ tarafta yayın ayarlarının altında etiket var oraya kozmetik v.s. gündelik şeklinde yazıp etiket oluşturabilirsin.
    bağlantı derken yazının içinde bağlantı eklemeyi şöyle anlatayım, mesela müzik yazıyorum oraya youtube dan bir şarkı ekleyeceğim o kelimenin tümünü seçip yukarıda bağla başlığını tıklıyoruz oraya bağlayacağımız adresi yapıştırıyoruz böylece müzik kelimesi direkt youtube a bağlanıyor.
    bildiklerim bunlar tatlım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederimmm :)) yoruyorum biraz ama öğrenmek istiyorum ve anladım sade ve açıklayıcı anlattın :)
      ee karşımda ki yazar, şair olunca böyle oluyo dimek :))

      Sil
  2. :)) ay çok tatlısın inan sesli gülüyorum şimdi :)
    diğer bağlantıları soruyorsan hani instagram, facebook bağlantılarını ekleme, onu da şöyle yapıyorum daha doğrusu tek instagramı öyle yaptım:
    google a bloga instagram butonu ekleme yazdım sonra orda yazanları uyguladım, çok açıklayıcı oldu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkğr ederimmm :) tebessüm ettirmek bile ne kadar mutluluk verici bide sesliyse ooo yaşadım benn :)) instagram falan kullanmıyorum ama kullananların
      işine yarayacaktır :)

      Sil
  3. rica ederim :)
    blog düzenin de iyi bence güzel geceler :)

    YanıtlaSil
  4. Güzellik :) hani yazıyı yazdığın panel de sağ kısım da 'kalıcı bağlantı' yazısı varya oraya tıkla 'Özel Kalıcı Bağlantı ' yı işaretle alt kısmına hemen senin sayfa başlığına yazıdığın başlığın türkçe kelimelerden dolayı 'ı, ü, ç, ğ' gibi harfleri atladığını görüceksin.

    Sen ı harfini i , ç harfini c yapıp tamamlandı kısmına tıklarsan yazıyı yayınladıktan sonra o üstte gördüğün linkte aynı yazdığın gibi yayınlar.

    Mesela senin şuan yazdığın bu yazı üstte hani arama linki varya oraya tıkla:

    'acemiler-uzmanlardan-yardm-bekliyor.html'

    böyle gözüküyor yani yardım kısmında ki ı'yi sen i yapsaydın bu sorun olmayacaktı. Dip Not: Yazıyı yayınlamadan önce yaparsan olur yayınlandıktan sonra düzelmez.

    Umarım anlatabilmişimdir :))

    YanıtlaSil
  5. O zaman sırada ki yayınım da bunu yapabilirsem olduğunu onaylamani bekliyorum :))
    Ben gayet iyi anladım sende uzun uzun anlattın yanlış anlamama mahal vermedin. Çooook teşekkür ederim beni desteklediğin için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman sonra ki yayın da bekliyorum :)) yine şu konu da yardımcı olabilirim. Bloga fotoğrafı yükledikten sonra üzerine tıkla, altta 'başlık ekle' kısmı var oraya yazının içeriğiyle alakalı olarak

      örn: Flormar Far İncelemesi ise içerik 'Flormar A003 far' yazabilirsin.

      Birde 'başlık ekle' kısmının yanın da yer alan sekme de 'özellikler' yazıyor oraya tıkla = Başlık Metni ve Alternatif Metin kısmına da yazıyla alakalı 'Flormar Kahverengi Far' gibi bir yazı yazarsan yayınlandıktan sonra fotoğrafın üzerine fareyi getir tıklama ama :) yazdığının yazının gözüktüğünü göreceksin.

      Arkadaşım Mervenin: 'http://merveninevinden.blogspot.com.tr/' onun blogun da sağ kısımda 'Blog Tüyoları' kategorisini incelemeni öneririm ;)

      Sil
    2. takip ediyorum hemen bunları da yayınlayıp bakacağımm
      çok yoruyorum yaa utandımm :)

      Sil
    3. saçmalama olur mu öyle şey birbirimize destek olmazsak olmaz ki herkes öğrensin hem dimi :*

      Sil
    4. kendi adımada faydalanacaklar adına da çoook teşekkür ederim. evvet doğruu :) :* <3 <3 <3

      Sil
  6. Baya imece usulü çalışma olmuş, ben hep kaçırmışım :) Ne güzel de olmuş :)

    YanıtlaSil
  7. cevaplarımızı da eklermiş canım canımm ♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi kiii diğer cevaplarm olsa isminize tiklatcam da yokk :))

      Sil
    2. diğerlerini de bilemiyorum eski bir blogçu arkadaşım hediye etmişti blog temamı yerleşimimi sade yani benimki :)
      ben de pek bir değişiklik yapmadım yıllardır :)
      o şu an pek aktif değil yoksa ona sorardım sorularını :)

      Sil
  8. Yok yokk ben seni çok yordum daha yormam :)) diğerleri de belki başka bahara :)) hepsini küt diye öğrenemem yaa :))

    YanıtlaSil
  9. Ben görene kadaarrr Cevaplanmışlar bile bilgi tazelemesi yaptım güzel oldu bu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geldin beni yalnız bırakmadın o yeter güzellik :)

      Sil
  10. süslü püslüden geliyorum neslihancım. merhaba. tekrar gelicem. şimdi işyerinde hızlıca yazıyorum görüşürüz canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaaa :) hoşgeldin
      Kolay gelsin görüşürüz :))

      Sil
  11. ne kadar güzel bir yazı olmuş elinize sağlık takibe aldım blogumada beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  12. Çok faydalı bir yazı olmuş. Sorularına cvp bulmuş sun ne güzel

    YanıtlaSil